Vastgoedmythe #3

Verkopen

Augustus Van Renterghem

De komende 9 weken doen we de meest courante vastgoedmythes uit de doeken.

Vastgoedmythes zijn veelal gebaseerd op een aantal vooroordelen waarmee de vastgoedsector te kampen heeft of denkbeelden die met een vastgoedmakelaar worden geassocieerd. Bordes is jong en verzet zich tegen elke vorm van cowboygedrag.

De komende 9 weken doen we de meest courante mythes uit de doeken.

Vastgoedmythe #3: "Het klantenbestand van mijn makelaar is een belangrijke troef. De kans dat mijn koper daar tussen zit is immers zeer groot."

Een klantenbestand genereert zich vrijwel automatisch in functie van de aanvragen die een vastgoedkantoor krijgt via de portaalsites zoals Immoweb en Zimmo. Op deze manier worden al snel duizenden mensen verzameld. Een groot klantenbestand zegt dus enkel iets over de leeftijd van een kantoor, en niets over de verkoopkansen van uw pand.

In de huidige markt moeten kopers snel handelen. De vraag overstijgt het aanbod dus een koper is aandachtig en zoekt actief en zelfstandig. Iemand die in 2014 een huis wilde kopen heeft dat hoogstwaarschijnlijk al gedaan, maar bevindt zich nog steeds in het zogenaamde klantenbestand van elke makelaar die hij toen bereikte.

Een Bordes-makelaar trekt de aandacht van actieve, solvabele kopers. Hij verkoopt immers meer dan 85% van zijn panden op de 1e bezoekdag; dus na 2 weken. Een Bordes-makelaar investeert in nieuwe publiciteit en social media en vertrouwt niet op de omvang van een slapend klantenbestand.

Geïnteresseerd om met ons samen te werken?

Neem contact op